Pripremni predškolski program
U godini pred polazak u školu u skladu sa Zakonom o osnovama sistema vaspitanja i obrazovanja sprovodimo obavezan Pripremni predškolski program, u trajanju od 9 meseci. Program vaspitno-obrazovnog rada sa predškolskom decom koncipiran je tako da kontinuirano i sistematski priprema dete za polazak u školu doprinoseći celovitom razvoju deteta. Celoviti razvoj postižemo kreiranjem uslova i podsticaja koji detetu omogućavaju da razvije sve svoje potencijale i svojstva ličnosti, da proširuje iskustva i izgrađuje saznanja o sebi, drugim ljudima i svetu koji ga okružuje. Osposobljavanje deteta za školu vrši se sistematski, uz uvažavanje specifičnosti dece sa kojom se radi.
Pripremni predškolski program doprinosi razvoju fizičke zrelosti – spretnost,pokretljivost, socijalne zrelosti –uspostavljanje kvalitetnih vršnjačkih odnosa, emocionalne zrelosti – bogato i raznovrsno doživljavanje stvarnosti, intelektualne zrelosti – sposobnost da se uči i stiču znanja, kao i motivacione zrelosti koja se ogleda u buđenju želje za učenjem i polaskom u školu.
Zadaci vaspitno-obrazovnog rada u godini pred polazak u školu :
- Osamostaljivanje
- Jačanje socio-emocionalne kompetencije
- priprema za pocetno pisanje i citanje
- razvoj matematičkih pojmova
- upoznavanje prirodne i društvene sredine
- fizičko vaspitanje
- likovno i muzicko vaspitanje
Program nege i vaspitanja dece uzrasta do tri godine
Polazak deteta u vrtić u ranom uzrastu po pravilu je traumatično za celu porodicu. Roditelji su zabrinuti a deca se najčešće po prvi put odvajaju od roditelja. Da bi adaptacija dece na naš vrtić protekla na što lakši način imamo individualan pristup adaptaciji svakog deteta, stručnu podršku i otvorenost ka roditeljima.
Najprirodniji oblik učenja u ovom uzrastu je igra. Kroz igru dete upoznaje i daje smisao fizičkom i socijalnom svetu koji ga okružuje, ovladava sobom, izgrađuje odnose sa drugima, angažuje i razvija sve svoje sposobnosti zabavlja se i ovladava veštinama potrebnim za život.
Osnovni zadaci u ovom uzrastu su nam:
- očuvanje i unapređenje zdravlja dece (kroz aktivnosti preventivno zdravstvene zaštite)
- negovanje, oplemenjivanje i podsticanje spontanog razvoja deteta ( kroz različite aktivnosti i igru)
- uvažavanje specifičnosti uzrasta i individualnih potreba deteta stvaranje povoljne socijalno emotivne klime i struktuiranje vaspitne sredine koja zadovoljava potrebe i motiviše dete i omogući postizanje adekvatnih rezultata u sve četiri oblasti razvoja deteta( senzomotornog razvoja, saznajnog razvoja,socijalno-emocionalnog razvoja, razvoj govora i komunikacije)
Program vaspitanja i obrazovanja dece od 3 godine do predškolskog programa
U ovom uzrastu dete upoznaje i otkriva samo sebe, stiče iskustvo i saznanje o drugim ljudima, razvija odnose i upoznaje svet oko sebe.
Mi učenju pristupamo na zanimljiv način, kroz igru, posmatranje, eksperimentisanje i rešavanje problema, vodeći računa o individualnim sposobnostima i potencijalima svakog deteta.
Rad u manjim grupama omogućava vaspitaču da dobro upozna svako dete, njegove sposobnosti i potrebe, i da pruži adekvatno usmeravanje i pomoć kada i koliko je to potrebno, kako bi realizacija programa predviđenog za određeni uzrast protekla uspešno i kako bi svako dete moglo da na najbolji mogući način shvati i savlada zadatke iz određene oblasti.
S obzirom da je naš program rada fleksibilan i dinamičan, saradnja na različitim nivoima između dece i vaspitača, vaspitača međusobno, vaspitača i roditelja, kao i Ustanove sa širim okruženjem je jedan od zadataka koje zajedno ostvarujemo.
Nastojimo da zajedno, uz mnogo ljubavi, pažnje i posvećenosti omogućimo našim mališanima da razvijaju svoju kreativnost, individualnost i radoznalost u skladu sa njihovim interesovanjima i potrebama.
Ishrana
O ishrani, higijeni i celokupnom izgledu se u našem vrtiću vodi posebna briga.
Poslužujemo kuvane obroke koji se pripremaju u našem vrtiću. Posebno se vodi briga o higijeni kuhinje i pribora i zbog toga je u našu ustanovu uveden HACCP sistem.
Jelovnik obuhvata sve što je deci potrebno za pravilan rast i razvoj – žitarice, voće, povrće, mleko i mlečni proizvodi, meso i poneka izvrnuta tortica. Planiranjem ishrane se bavi nutricionista, koji normira i energetski balansira dnevni unos hrane.